Skip to main content

Karty płatnicze w podróży

24-04-2024

Wielkimi krokami zbliża się okres wakacyjny, a tym samym czas urlopu.

Przekazujemy wskazówki oraz informacje w jaki sposób możesz uniknąć problemów z płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.

 Alternatywny środek płatniczy

Wybierając się w podróż, jeżeli masz taką możliwość powinieneś zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.

 Aktualizacja danych kontaktowych

Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy Twoja transakcja zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas możliwość jak najszybszego kontaktu z Tobą, aby niepotrzebnie nie blokować Twojej karty, a tym samym nie uniemożliwiać dokonania kolejnych transakcji. Prosimy zatem, aby Twoje dane kontaktowe były na bieżąco aktualizowane.

 Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli

Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść do odrzucania transakcji i blokowania tokena. Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.

Rekomendujemy zatem, aby płatności poza granicami Polski w terminalach POS i bankomatach wykonywać przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.

 Informacja do Banku o planowanej podroży

Poinformuj Bank o planowanej zagranicznej podróży zwłaszcza jeśli wybierasz się do kraju poza EOG (Europejski Obszar Gospodarczy). Informacja ta może uchronić Cię przed oznaczeniem wszystkich płatności jako potencjalnego oszustwa, a tym samym ich odrzuceniem.

Przypominamy, iż przypadku jakichkolwiek problemów z dokonaniem płatności kartą masz możliwość uzyskania pomocy na Infolinii.

Infolinia czynna jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu

  • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
  • (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)

Zastrzeżenia kart dla Klientów

  • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
  • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
  • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)

Kontakt do Oddziałów Banku

Cookies
Znajdziesz nas też tutaj